Sunday, June 6, 2010

CUTI PERSEKOLAHAN 05 HINGGA 20 JUN 2010


Assalamualaikum ,

Ermmm..bagaimanakan ku mula dengan kata-kata yg selalu kuluahkan d 'pelabuhan rasaku' ini..jumaat,sabtu, dan hari ini..ahad..masa berlalu begitu pantas,...dalam kesibukanku..syukurlah Allah masih mengizinkan aku untuk bernafas dengan udara yg segar,alhamdulillah aku masih sihat, boleh beribadat kepadaMu ya Allah,semoga segala amal ibadatku diterima Allah,..amin..

cuti sekolah bermula..bukan bermakna aku juga terus bercuti dari segala pekerjaan yg perlu aku bereskan...klau nak disenaraikan mmg banyak..aku sekadar membuat mana yg terdaya olehku..selainnya aku berserah kepada Allah....

bila duduk sendirian, sesekali terdengar keriuhan anak2ku bermain diluar tu,aku jadi lemah, aku perlukan suasana yg ceria,aman,damai,tenang,...suara anak2ku memecah kesunyianku...seperti hari2ku yg lain....aku kuatkan semangatku..aku pujuk hatiku...aku perlu tabah dalam mengharungi apa jua cabaran yg mendatang...

pagi tadi aku menghadiri kelas agama mingguan d tmnku ini..kelas ini diadakan 2 kali sebulan iaitu pada ahad minggu pertama dan kedua...today belajar bab 'air'...bahagian air..alhamdulillah aku boleh ingat apa yg telah aku pelajari dulu dan dapat la ditambah dgn ilmu yg telah sedia ada tu untuk aku amalkan dalam kehidupan seharianku..fardu ain.

kelas agama tu aku rasa sgt singkat masanya..cuma satu jam...alangkah baiknya jika dapat dilanjutkan..oleh kerana ustaz yg mengajar tu padat jadualnya..so alhamdulillah satu jam bagiku amat bermakna....

sedikit sebanyak aku dapat kongsi ilmu..ilmu perlu disebarluaskan...

banyak lagi aku nak tulis..teringat kisah anak2 muridku dulu..sangat sensitif..sehingga aku teruja ingin tahu tentang masalah sebenarnya..alhamdulillah dipendekkan cerita dia berjaya mengatasi masalahnya dan berjaya dalam hidupnya kini...

aku suka mengingat dan mengenang saat2 manisku menjadi guru dan diawal pembabitanku dalam profesion yg sangat mulia ini....

akan kuceritakan lagi kisah2 manisku sepanjang aku menjadi 'pendidik' di sekolah & situasi yg berbeza...insyaAllah..

ok to be continued......

05jun 2010 AHAD...6.59 petang...

No comments:

Post a Comment