Saturday, April 10, 2010

banyak yang kufikirkan

asmk..hari ini 10 april 2010 sabtu...seawal pagi aku bangun..bergegas aku ke sekolah..ado kelas bm 6w..namun begitu aku cukup gembira hari ni..cuma sorang je anak muridku absent...hashikin..its ok..pada mulanya aku hanya ingin menduga sejauh mana pencapaian murid2 ku ini..akupun mula menyuruh membaca petikan yg kuberikan " kegemaranku"..dari segi membaca semuanya boleh..cuma pemahaman agak kurang....

setelah berulang2 kali membaca barukah mereka memahami tentang ceritanya..aduh!!..kena tukar strategi....habis bab pemahaman aku bercadang memberikan gmbar2 untuk dibina ayat..berdasarkan gambar tu...namun masa agak terhad..2 jam tak terasa..cuma terasa bila si idham bertanya "cikgu,kita tak ada rehat ke?.."..lantas akupun meminta mereka berhenti menulis lalu membenarkan mereka berehat d kantin......

di kantin sambil minum milo panas & nasi lemak bungkus daun pisang..today fadilah belanja..+ dgn keropok lekor panas..semuanya menambahkan kolesterol....tepat jam 11.50 aku pun ke Mini MAHA Hulu Selangor..meriah..mcm2 ada..oleh kerana dah tgh aku round d gerai mangga & bernas sambil membeli sedikit buah tangan utk anak2..apo2pun aku gembira dapat berjumpa siti zubaidah yg dah banyak membeli....suka tgk gelagat orgramai yg entah dari mana dtgnya..sekejap je d disitu...

balik rmh apo laie..mcm kipas kudung aku...pagi td saja tak masak konon2 nak mkn fresh2 & panas2 d tgh sabtu ni...so akupun mula memasak ikan merah masak kari daa...sayur kubis buat ulam je..anak2ku tak suka mkn sayur..ontahlah apo/bagaimana aku harus lakukan laie...selepas msk ..santap la...

ptg berlalu...jiranku dtg bertandang bertanyakan tentang bagaimana untuk mengisi borang pendaftaran murid tahun satu secara on9..d web http://www.moe.gov.my/jpnselangor..
so setelah panjang lebar aku terangkan...nnt aku kena tlg isikan d sekolah sebab perlu dicetak maklumat yg telah diisi tu...so aku bersetuju..insyaAllah aku akan bantu d sekolah nanti..tarikh tutup 30 april 2010 ni..

malam beransur..aku sempat berfb..chat dgn syahir & asri.....walaupun sekejap..aku rasa gembira..bertanya khabar walaupun tidak bertemu..hanya d maya..jam 10 15 mlm aku teringatkan blog yg baru aku create ni...banyak yang aku perlu pelajari lagi..its ok..org baru bertateh mesti banyak bersabar...memang rasa tak sabar nak menambah pelbagai bahan untuk tatapanku..tak sabar untuk meluahkan rasa di pelabuhan rasaku ini demi merungkai pelbagai persoalan yg masih belum terjawab kini...

rasa macam nakkutulis apa sahaja yg terlintas di benak hatiku ini...macam2..semuanya berbaur....ok aku stop di sini untuk malam yg penuh ketenangan ini..aku akan sambung jika ada kelapangan...

No comments:

Post a Comment