Tuesday, May 18, 2010

KISAH-KISAH KEHIDUPAN

ermm..buku yg kubaca ni sungguh comel..mudah bagiku untuk dibawa ke mana2...aku amat berminat untuk terus membacanya..lantaran isinya yg padat dan amat membantuku dlam sedikit-sebanyak menambah ilmuku yg masih cetek ini...

antara petikan daripada buku ini ialah.." hakikat ujian...mujahadah itu paHit, hasilnya maNis,...kini cuma tinggal doaku untuk ibu..,ujian miskin & kaya, terpinggir, bila nafsu mahu derhaka,..tragedi cinta...
bakal isteri pilihan, gelodak jiwa remaja,..tangisan di waktu malam,..bukan salah ibu mengandung,..aku ingin ketenangan jiwa.,,takkan kutinggalkan sinar yg indah,..semoga hempedu yang kutelan jadi penawar,..aku bukan memilih..tetapi..., iman penawar derita,..patutlah anak tidak boleh derhakai ibunya,...deritaku adalah kasih sayangMu...aku begitu teruja untuk membacanya..alhamdulillah aku telah dapat menghabiskannya..inginku ulangi,ulangi untuk tidak mudah aku lupa...AKU MEMANG MUDAH LUPA......
kalaulah boleh aku ingin sangat berbuat sebanyak2 kebaikan untuk bekalanku di sana nanti..semakin aku mencari bekalan semakin kurasa masih banyak yg perlu aku pelajari..masih banyak ilmu yg aku tdk dapat,..ya Allah berilah aku petunjukMu.,amin.

18 mei 2010..11.22pm selasa.

No comments:

Post a Comment