Thursday, April 29, 2010

KENANGAN ANAK ANGKAT FACEBOOK 2009..MOHD ASRI ZAINAL.


gambar yang mula2 aku mengenali 'ayie'

gambar terkini...

ANAK ANGKATKU YG DISAYANGI

ermm bagaimana kan kumula..macam tidak kupercaya..mulanya aku memang punya rasa ingin seorang anak lelaki sebagaimana harapan suamiku untuk anak sulungku...tapi itu semua takdir Illahi..aku sebagai hamba menerima ketentuannya..anak sulungku perempuan..aku sangat gembira..lelaki perempuan aku suka..aku dikurniakan 4 orang cahayamata..= 2 puteri 2 putera....syukran..amin..

diawalnya aku sebenarnya ingin bertemu exstudentku yg berjanji akan datang ke rumahku setelah sekian lama tidak bertemu..sehingga ke hari ini masih jua belum dapat kutemuinya..kerana kesibukannya sbg student d unisel..aku pasrah..ada rezeki pasti dapat kutemuinya satu hari nanti dan ada sesuatu yg ingin diceritakannya kepadaku...aku masih tertanya2 apakah cerita daripadanya..........???????????

tup2 yg aku harapkan tiba tidak tiba..lain lak yg aku dapat..syukur sgt2..alhamdulillah..nak dijadikan cerita..tanggal 18 dis 2009 aku seperti biasa add mutiara kata di wall ku di facebook...aku suko klau add d wall tu yg berkaitan dgn bahasa..mmg aku minat..so aku pun letakkan kata2 tentang berbuat baik..ada lah seorang murid..yg membahasakan diriku 'cikgu'..add aku as friends..ok aku accept...ok ramai dah anak2 murid add as friends aku di face book....dipendekkan cerita mohd asri zainal al haj pun membalas mutiara kata aku dgn komen2nya..aku suka..lantas pada 20 dis 2009 kebetulan hari kenduri abgnya klau aku tak silap..aku dapat chatting dgnnya..so..akupun mula berbahasa & memberi kata2 yg menyebabkan dia mengatakan aku ni seperti ummminya..so akupun tak kisah boleh je..panggil aku 'mak' pun tak apa..so dia pun mula panggil aku mak....

selang beberapa hari.. 26 dis..mohd asri..lebih dikenali dengan panggilan manja'ayie'..dtg ke kl..& kkb..aku sgt2 welcome dia & kawannya faiz..aku sangat gembira..sukar aku nak terjemahkan perasaanku dengan kata2...

kedatangan 'ayie' begitu sekejap..mlm tu juga balik ke seremban..aku menghantar d stesen ktm kkb...ok..stop..nant ado maso akan aku update lagi apo2 yg patut..

sehingga hari ini 'ayie'masih menghubungiku..walau sesibuk manapun aku,begitu juga dgn dia..aku rasa sesuatu kehilangan jika tiada berita darinya..aku faham dia sangat sibuk dgn pelbagai program,as a student, dan byk t/jwb lain yg perlu dipikulnya...aku akur...bukan salahnya..aku maafkan..no problem...cuma aku je kdg2 emosi tak stabil...hehehe maklumlah org perempuan ni sensitif lebih..huhuhu...walaubagaimanapun aku sangat2 berterima kasih kepada 'ayie' kerana telah menggembirakan aku walau cuma sebagai anak angkatku..aku juga sebagai isteri,mak dan seorang yg berkerjaya sentiasa sibuk dalam mengharungi aktiviti seharianku..so aku kena pandai agihkan masaku..supaya aku dapat apa yang aku kejar dan apa yang aku kendong tidak cicir....ok..aku kira banyak lagi yang aku akan labuhkan rasa hatiku di 'pelabuhan rasa'ku yg amat aku suka....

apo yg kuharapkan biarlah hubungan ini kekal dan bukan hanya tinggal kenangan semata2...anak2ku suka..mereka boleh berkomunikasi dgn 'ayie'..anak2 remaja mudah berkawan...meriah ..nak2 si amal..sibuk na dgn 'abg ayie'..nak main games dgn 'abg ayie'..apo2pun kuharapkan biarlah hubungan yg baik ini berterusan hingga ke akhir hayatku......itu pun klau ' ayie' setuju..

ok to be continued...

No comments:

Post a Comment