Wednesday, April 21, 2010

today 21 april 2010 rabu..waktu kokurikulum...


hari ini aku rasa sangat pantas masa bergerak..aku pun terpaksa bergerak pantas,langkah kakiku semakin pantas..nak2 aktiviti hari ini yg padat..seawal pagi aku sepatutnya handle bus..bahasa untuk semua tetapi oleh kerana petang ini ada program..so my member take over..untuk menerangkan apa yg patut kepada anak2 muridku d waktu petang koku...selesai d dataran perhimpunan aku bergegas pula untuk ,melihat tugasanku d pss today...so naik pulak ke tingkat 3..tup2 dapat tiket untuk ke kelas 2b..kutinggalkan pss lalu ke kelas 2b..8.45- 9.15..sekejap di kelas tu..aku dapat menduga beberapa org murid untukku buat pemerhatian..kuminta murid tersebut membaca bahan yg telah kubawa sbg bbm..mereka sgt teruja dgn bhn itu..lantas aku memberikannya untuk dilihat & dibaca..then.menilai dari segi sebutan & intonasi..aku jarang masuk ke kelas ini..hanya apabila dpt tiket istimewa je..sekurang-kurangnya aku dapat kenalpasti daerah kelemahan murid d kelas ini..so aku stop..then waktu rehat..aku ke kantin..ada org belanja mkn hari ini..nasi minyak..syukran..terima kasih kpd yg belanja..semoga murah rezekinya..amin..ermm today mmg meriah...pagi sibuk d pss..after rehat still d pss & i dicerap waktu P&P bm kelas 4b..its ok ..mereka memberi kerjasama yg baik..ada sorang dua yg menunjukkan kurang minat..because today start tulis isi penting untuk mengarang...sbg rangka karangan....sekurang2nya anak muridku dapat menulis karangan dengan baik...

petang...waktu ko kurikulum..waktu ni lah astro nak dipasang di pusat akses..so aku tangguh untuk ke padang..bersama2ku si akmal & nolida untuk membantu memantau pemasangannya..lamo na aku ghaso di pusat akses tu..at last ado masalah dekoder astro..so kena tunggu esok untuk disambung pemasangannya(22042010 khamis)..so setelah selesai aktiviti kunci mengunci bilik2 tu akupun terus ke padang skap..aktiviti telah pun lama bermula..aku mula melawat pameran2 yg ada..aku tidak sempat untuk menyertai aktiviti di awal..aku terpaksa akur..walaupun di hati ini hanya Allah sahaja yg Mana Mengetahui apa yg tersirat....aktiviti bersama merakyatkan seni budaya 1 malaysia di padang skap..meriah..pelbagai aktiviti..antaranya permainan tradisional..galah panjang,congkak,tarik tali dll...ada pameran,dari institut kraf negara,aswara,perpustakaan negara,arkib negara..semua dari seluruh negara...untuk rakyat negara ini....so aku stop di sini..ado maso aku akan update laie blog aku yg masih hijau dan muda ini dan aku akan pastikannya sentiasa muda serta ranum untuk kupetik buahnya...to be continued..ok..aku teruja untuk bercerita d'pelabuhanrasa' yg menberiku pelbagai citarasa dalam menaip huruf2 yg comel ini,,,,.............

No comments:

Post a Comment