Monday, April 26, 2010

hari yg ceria 26 april 2010..ISNIN...

KENANGAN BERKURSUS 6 HARI DI BTPNS SHAH ALAM 2008


ermmm today alhamdulillah aku dpt berpuasa..bersama2 anak2..atiqah..today juga..as usual aku dengan duniaku di rumah & sekolah..se awal pagi aku bangun..sempat bersahur mkn seadanya..nasi + nescafe + air masak...rutin harianku...kadang2 aku terfikir aku rasa macam jemu,bosan,malas,letih dan berbagai emosi yg -ve selalu menerjah dilubuk hatiku...aku cuba untuk menghindarinya..ya Allah berilah aku kekuatan untuk meneruskan hidupku ini demi suami,anak2ku & anak2 didikku..amin..be +ve sayang..

hari ini kelasku bermula seawal 8.15 pagi d kelas kesayanganku 4b..anak2 muridku semua hadir tetapi 6 org keluar kelas utk sesi latihan kawad kaki..pengakap..utk dipertandingkan nanti..05 mei 2010..its ok...6 org aku nak cover balik apa yg aku ajar hari ini..hari ini aku dah masuk membantu anak2 muridku membuat pendahuluan & penutup pelbagai jenis karangan..intro syarahan, fakta, dialog dan laporan..yg lain2 akan disambung,,nantiiii....ok stop about my class & student..

aku silent hp..tgk2 ada 6 misscall..misteri betul...apo2pun aku call back..fail..so i continue my job...aku masih d pss..tapi today sekejap je..aku menyiapkan label 'sila tanggalkan kasut' dimakmal dgn bantuan akmal..setelah dicetak..aku pergi pula ke surau di mana aku meletakkan mesin laminate di sana..untuk kemudahan semua..aku melaminate labeling tersebut d surau...banyak ku set kan..untuk surau,bilik kaunseling,pra sekolah, pss,pusat akses & makmal komputer..beres..syukran..

selesai labeling aku menyambung tugasan untuk mengecop buku latihan penulisan,pemahaman & tatatabahasa anak2 muridku..ada juga murid yg tdk menghantar buku..esok aku akan panggil semula untuk memastikan semua telah menjalankan tugas & menyiapkan k/rumah yg diberikan...huuhh..ado 35 org murid...x 3 buku...beresss...legaa..aku setkan buku2 utk diperiksa ketua panitia lak...

hari ini aku banyak bergerak turun naik tangga..its ok..sihat..aku teruskan tugasan today di pss..sekejap sebelum loceng balik berbunyi jam 1.35 petang...

anak2ku dah gelisah menungguku di kereta..aku masih meneruskan tugas untuk menutup & mengunci bilikku,pss,pusat akses..ok semua clear..yeeiii boleh balik...

smpai d rumah aku dah set today utk bawa atiqah settlekan Bayaran matriks d bsn..setelah buka akuan & menjelaskan bayaran..singgah d kedai top up..aku top up & tak ketinggalan anak2ku termasuk mohd asri..then asri call..tapi tak berapa nak dengar sebab d kedai tu bising sgt..ramai costumer..so dpt msg kmdiannya' terima kasih mak'...kak tiqah beli bateri baru utk hpnya....

lebih kurang pukul 4.15 petang selesai semua urusan aku & anakku pun pulang ke rumah...baru rasa letih ..rupa2nya aku puasa today..aku lantas berbaring sekejap selepas solat asar..kaki rasa kejang..kuurut2 baru ok..syukran..because today aku langsung tak dapat duduk..kecuali masa memandu td je..apa2pun aku sgt gembira hari ini..hikmah aku berpuasa..sabar...bebanyak la berdoa..semoga puasaku hari ini diterima oleh Allah..amin,amin,amin,..hari yg indah dalam hidupku...

aku ingin menulis lebih panjang lagi tapi apakan daya kain baju tgh menunggu utk dilipat..aku berhendti di 'pelabuhan rasa' dengan pelbagai perasaan yg sentiasa ada dalam hatiku..rasa sedih,rasa riang,rasa marah,rasa geram,rasa sakit,rasa suko,rasa gembira,ermmmm semuo rasa ea seado2ea..lah..ok to be continued...

No comments:

Post a Comment