Sunday, April 25, 2010

hari penentuan..aku mengundi d semekap bestari,kkb

ermm kereta idamanku....MERCH...ni gmbar kereta Roy...



aku sungguh teruja hari ini..seawal pagi aku bangun..sesudah subuh..sibuk dengan urusan rumahtanggaku di mana pd minggu ini aku rasa banyak yg tak sempat aku laksanakan.sangat sibuk minggu ni..pagi petang ke sekolah..sampai hari sabtu..24042010..then today 25042010 ahad lagi hari yg sibuk buatku....aku menjalankan tugasanku d rumah se awal pagi..putera & puteriku masih dibuai mimpi..selesai tugasanku di dapur ,aku membereskan pula kain baju diluar..alhamdulillah cuaca hari ini baik di awal pagi hingga ke saat aku menaip rasa hatiku ini jam 3.24 petang...

aku memanggil2 puteraku bagi menghantarku ke pusat mengundi..'angah akur'..lalu bersiap2..aku yg telah ready menunggu si angah bersiap...aku tidak memandu hari ini, memandangkan ruang parking yg terhad d pusat mengundi...cuma penuh di bahu jalan..

aku & angah mula ke destinasi. sepanjang perjalananku dgn angah,ramai benar orang..aku tak pasti sama ada diorang nak mengundi @ menyibuk..aku rasa banyak gangguan di jalanraya..sesampainya aku,angah cari parking tuk motornya tu..selepas itu akupun terus ke khemah untuk menyemak daftar pemilih.belum sempat aku ke khemah tanganku ditarik oleh seorang perempuan seraya berkata kepadaku..'dik, pangkah pkr ya..bn dah banyak kepincangan'..aku terkedu..terperanjat.tak sangka tanganku ditarik begitu..aku jwb dgn baik..'lepaskan tgn saya cik.biar saya buat pilihan sendiri'..terima kasih ya..sebenarnya aku takut.gak..mcm2 yg aku fikirkan..nak2 sekarang ramai yg nak meragut..aku bawa ic je..duit masuk poket seluar..handbag tinggal rmh la..today dtg nak ngundi je....setelah itu aku menuju ke tempat untukku memangkah undi..laluan 4..aku pun menunjukkan mykad..namaku disebut bersama2 no mykad..then dapat slip utk memangkah tu..lalu aku beredar untuk memangkah calon pilihanku..sambil membaca bismillah..aku memangkah calon pilihanku..doaku semoga berjaya ,amin.setelah selesai akupun memasukkannya ke dalam peti undi...
selesai t/jwbku aku keluar...aku gembira kerana telah menjalankan t/jawabku..

aku keluar dari kawasan pusat pengundian..angah sedia menunggu..sambil tu sempat juga aku memerhati gelagat manusia yg pelbagai ragamnya...jalan sesak na..kmd aku ajak angah ke pekan...d pekan singgah pasar kkb..di pasar aku membeli 'ayam'..lauk kebesaran putera & puteriku di rumah tu..hari2 ayam..sampai aku rasa begitu jemu dgn ayam ni..selesai membeli ayam aku ke gerai roti canai..still dlm kaw pasar..aku order 4 roti kosong & 1 roti telur...selesai beli roti canai.teringin nak minum air soya..beli & bungkus bawa balik...
aku teringat selalunya abang ( suamiku) akan beli surat khabar hari ahad ni..tetapi today dia outing..so aku kena beli la..sumo ea nak boli berita minggu mingguan malaysia,mingguan metro..ceghito ea samo yo..nak2 today pilihanraya d Hulu Selangor ni hah..kawasan panas ni..helikopter pun round2 je sekitar kkb dari petang semalam lagi sehingga hari ni...

sudah membeli akupun mengajak angah balik..sepanjang perjalanan pergi & balik ke pekan berbagai2 yg dpt aku lihat..telatah manusia ...perang poster tak usah cakaplah..lopeh ni perang bersihkan poster lak...

aku stop di sini..nak buat cekodok jagung lak..lamo tak makan..' sesekali ku rasa teringin'..merasa cekodok jagung...aku memang suko makan cekodok..mcm2 aku jadikan cekodok...best..ado bahan ea mcm2 aku boleh buek..ok to be continued...

No comments:

Post a Comment