Wednesday, April 28, 2010

today yg ceria 29 april 2010..Khamis

ermmm..macam2 aku nak taip hari ni..banyak na ceghito nak kutitipkan hari ini...tgklah klau berpeluang..aku memang suko beceghito ni..itupun klau ado yg nak kongsi dgnku..lebih2 lagi di saat aku dapat melabuhkan rasa hatiku di pelabuhan rasaku ini..

kadang2 aku terfikir sendiri..bagaimana nak arrange...suami..emosi..pemikiran..rakan..family..diri sendiri..anak2..rumah..dapur..segala2nya aku perlu fikirkan..alangkah indahnya jika dapat kuulang semula alam kanak2ku dolu2...TIDAK PERLU FIKIRKAN APA2..kecuali bermain saja..bestnyer..tapi tiu semua mustahil untukku ulanginya...hidup mesti diteruskan..apapun jua yg datang aku akan tempuhi dgn kesabaran..insyaAllah...

aku sebenarnya suko klau ado yg suko berdopan dgnku dalam pelbagai aspek yg boleh dikongsi..sukar bagiku untk mencari 'teman sejati' yang betul2 memahami Jiwa & ragaku ini..aku suko berbincang, berdebat , dan mempertikaikan sesuatu yg tdk kena pd pandangan mataku...

today aku dapat rasakan perubahan yg drastik dalam kehidupan seharianku...aku lebih suko memikirkan hal org lain lebih dari diriku sendiri...wal hal aku sepatutnya memikirkan hal diriku dulu..apakah aku akan berjaya merubah persepsi diri yg membelengu diriku sekian lama..oh! Tuhan..adalah betul tindakcaraku ini..berilah aku hidayahMu, berilah aku kekuatan iman, berilah aku kesabaran..semoga apa yg kopohon akan Engkau perkenankan Ya Allah..amin..banyak benar ku meminta padaMu..banyak benar kupinjam dariMu..semoga apa yg Engkau pinjamkan kepadaku Ya Allah akan aku manfaatkan dengan sebaik2nya..insyaAllah,..amin.

today aku hanya buat pengurusan d pss..se awal pagi aku sarapan dulu..makan nasi lemak + telur rebus separuh + nescafe tarik..minuman kegemaranku..syukran

selepas ke kantin aku ke bilik guru ..menyiapkan apa yg patut di mejaku yg terdapat pelbagai buku baru & katalog2 buku..huuhhh..mcm2 buku ado..pilih je nak baco...

then selepas itu jam 10.00 apgi aku ke pusat akses..waduh!!!..apo dah jadi!!!!!! berseleraknya...frustnya aku...aku pukuk hatiku & rasa hatiku..jgn marah sayang..cobaannn..akupun apo laiee...mulo la memunggah..susun semula sehinggalah beres..syukran..aku on kan tv kampusastro..ok..dah boleh operasi..sambil tu on kan semua komputer..ada problem sikit..3 komputer tak boleh connect internet..so aku 'call' akmal..juruteknik makmal bagi membantuku...alhamdulillah..sume ok..termasuk komp. di bilikku...syukran...berpeluhnya aku hari ini.....tapi aku suka..kerana selepas hbis berkemas..aku pun duk depan tv kampusastro untuk memastikan kesemua 13 channel yg dibekalkan dalam pakej..ok..semua ok...

aku menyenaraikan semula 13 channel yg dibekalkan..utk memuddahkan aku & guru2 yg lain menggunakannya...setting tempat duduk..tikar buluh..in progress...aku tgh cuba usahakannya...insyaAllah berjaya...

now dah 12.43 aku still menaip d bilik kecilku ini...ada meeting kelab kebajikan guru & staff kejap lagi..di bilik gerakan...

aku tgh fikir lagi..banyaknya aku gunakan fikiranku hari ini..sampai aku rasa letih bangat ni..apo2 pun aku happy & ceria kerana dapat taip sedikit info d 'pelabuhan rasa'ku harai ni...nanti aku akan sambung untuk meluahkan rasa hatiku di 'pelabuhan rasa'ku yg baru aku create untuk diriku..syukran..amin..to be continued..

No comments:

Post a Comment